מיתוג מחדש של חברת השמה: הנחות, אסטרטגיות וסטטיסטיקות מעשיות
מיתוג מחדש הוא תהליך חשוב אך קרדינלי עבור חברות השמה, שמסייע להן לחדש את הנראות שלהן במגוון השווקים התחרותיים. תהליך זה מאפשר לחברות השמה להתאים את עצמן לצרכים המשתנים של השוק, ובמיוחד בעת שהן עוסקות בהשתלבות העובדים במקומות העבודה הנכונים. הזמן והמקום שבהם מתקיים גיוס העובדים הם קריטיים על מנת להצליח בהשגת יעדיהם. במאמר זה נבחן את החשיבות של מיתוג מחדש ואת האסטרטגיות השונות הנהוגות בתחום, עם דגש על דוגמאות עדכניות וסטטיסטיקות רלוונטיות.
הצורך במיתוג מחדש
בדינמיקה המשתנה של שוק העבודה, מיתוג מחדש מתברר כקריטי עבור חברות השמה בכדי להתרענן ולהתאים את עצמן לתנאי השוק ולצרכי לקוחותיהן. כך למשל, בעשור האחרון חל שינוי משמעותי בביקוש למקצועות טכנולוגיים, כמו תכנות ופיתוח תוכנה, בעוד שבמקצועות מסורתיים ישנה ירידה בביקוש. בדיקות שוק מצביעות על כך שאתגרים אלו מאלצים את חברות ההשמה למצוא דרכים יצירתיות לבלוט בשוק.
סטטיסטיקות מראות כי כ-80% מהמגייסים סבורים כי המיתוג האישי שלהם משפיע ישירות על אפשרויות הגיוס שלהם. במקרה של חברות השמה, מיתוג מחדש יכול להוביל לעלייה משמעותית בכמות הפניות למשרות ובאיכות הקולגות שיגויסו.
אסטרטגיות למיתוג מחדש
תהליך המיתוג מחדש כולל מספר שלבים ואסטרטגיות, אשר עשויים להשתנות בהתאם לצרכים ולאסטרטגיות של החברה. להלן כמה מהשלבים החשובים בתהליך:
1. חקר שוק מעמיק
לפני יציאה לתהליך מיתוג מחדש, יש צורך לקיים חקר שוק מעמיק. מדובר בהבנה יסודית של מגמות השוק, התנהגויות קהל היעד וצרכי הלקוחות. הכרת העדפות ודרישות הלקוחות היא מהותית להצלחה ולהחלטות הנוגעות למיתוג.
2. פיתוח זהות מותג חדשה
אחת המשימות המרכזיות במיתוג מחדש היא ליצור זהות מותג חדשה, אשר כוללת אלמנטים ויזואליים כהלוגו וצבעי המותג, כמו גם סגנון התקשורת והערכים שהמותג רוצה לשדר. דוגמאות לכך ניתן לראות בחברת "Manpower", שעברה תהליך מיתוג מחדש בשנות ה-2010, שבו שינתה את הלוגו שלה ועברה למיתוג הממוקד יותר בהיבטים המודרניים והדינמיים של השוק.
3. אימוץ טכנולוגיות מתקדמות
בעידן הנוכחי, השימוש בטכנולוגיות מתקadvanced כהבנת הנתונים ואינטליגנציה מלאכותית גובר, ומסייע לחברות השמה לייעל את תהליכי המיון והגיוס. חברות שמאמצות טכנולוגיות חדשניות מצביעות על עצמן כמובילות בתחום, וזה משפיע באופן ישיר על תהליך המיתוג שלהן.
4. בניית נוכחות דיגיטלית
נוכחות דיגיטלית ברשתות חברתיות ובפלטפורמות מקצועיות כמו LinkedIn הפכה לאחד הכיוונים המרכזיים בעבודת המיתוג מחדש. קמפיינים ממומנים ותוכן איכותי יכולים להגדיל את המודעות לחברה, אשר בסופו של דבר יביא לעלייה בכמות הפניות למשרות שהחברה מציעה.
דוגמאות למיתוג מחדש מוצלח
חברת "Hays" הצליחה להוכיח את החשיבות של מיתוג מחדש כאשר התמקדה במגוון תחומים מקצועיים, והקימה מותגים שונים כדי לשרת כל תחום בנפרד. באמצעות גישות שונות לכל מותג, החברה הצליחה למשוך קהלים מגוונים, דבר שהוביל לגידול במספר הלקוחות והמועמדים.
נוסף על כך, "Randstad" תפסה את עצמה כמובילה בגיוס עובדים דרך קמפיינים ויזואליים ייחודיים. הפרויקטים שלה, שעסקו בנושאים מאתגרים שמעסיקים צריכים להתמודד איתם, כללו תוכן המוקדש לפילוח קהל העובדים והלקוחות שלה.
סטטיסטיקות חשובות במיתוג מחדש
- כ-67% מהלקוחות מפרטים כי איכות התקשורת עם החברה היא גורם חיוני בהחלטה על גיוס.
- כ-76% מהמועמדים מוצאים את המידע על החברות דרך סרטוני תדמית ונוכחות דיגיטלית.
- חברות שהשקיעו במיתוג מחדש הצליחו להגדיל את מספר המועמדים המוכשרים ב-53% בממוצע.
השפעת המיתוג מחדש על חברות השמה
מיתוג מחדש משפיע לא רק על הדימוי הציבורי של חברת השמה, אלא יש לו השפעה ישירה על מנגנוני הגיוס והכישרון שלה. ככל שהמותג נתפס כבעל ערכים גבוהים ואיכותיים, כך ניתן לצפות שמועמדים איכותיים יותר יתעניינו בעבודה עם אותה חברה. חשוב להדגיש שמיתוג כזה מערב לא רק את הנפשות הפועלות בתוך החברה, אלא גם את כל הקשור לה ונוגע בו.
הקשר בין מיתוג מחדש להצלחה בשוק תחרותי
מעבר לדימוי החיצוני, המיתוג מחדש גם יכול לסייע בהבנת המיקוד של החברה ובתכנון העתיד שלה. חברות השמה צריכות לגבש לעצמן מיתוג במדיה החברתית עם מסרים בהירים שמדברים על חדשנות, שמירה על ערכים ומסרים חיוביים, ובכך יצליחו למשוך גם את אנשי המקצוע הטובים בתעשייה.
סיכום
מיתוג מחדש של חברות השמה הוא תהליך בלתי נמנע בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, והחברות שמבינות את הצורך בהשקעה במיתוג יצליחו למנף את יתרונן בשוק התחרותי. עם אסטרטגיות מתאימות ומעקב אחרי מגמות שוק ישפרו החברות את מעמדן וימשיכו לצמוח בצורה משמעותית. החברות צריכות למצוא את הדרכים הייחודיות להן למשוך את הקהל הנכון אליהן.